Friday, July 31, 2009

Hari Ini Dan Semalam

1815:Jumaat:30/07/09

rasanya cepat bulan dan bulan berlalu..akhirnya bulan 8 menjelang.
ku muhasabah dri depan laptop,dan telah mendapat kata putus yang boleh dikatakan
bernas bagi bulan yang telah berlalu

1,2,3, go.

-first-
aku fikir,sudah terlalu banyak masa ku bazirkan untuk sesuatu perkara yang sia-sia.
jadi ini solusinya: ku mulai lakukan perkara yang menguntungkan diri aku seperti:
a)g gym. p/s:dowg ckap aku da krus da!haha
b)cuba untuk luangkan masa untuk membantu adik2 yang masih kecil.
c)solusi ketiga xdapat ku cari lagi

-second-
makin lama,perangai aku makin menjadi dan makin tak dapat diterima akal.solusi?
a)mulai berubah dan menjaga tutur kata.haha.susah ni
b)stop being bully.kepada yang dibully,mintak maaf sangat.
c)think before act.yang ni aku cuba praktikkan dalam situasi yang mendesak

-third-
kejahilan tentang agama cam bertambah je.solusinya..
a)mulai target sembahyang 5 waktu
b)mulai berbuat baik kepada manusia sejagat.ni yang susah.

-fourth-
aku smakin xpandai jaga hati orang.langkah2 menangani?
a)ku praktikkan care to someone yang aku paham n mengerti sangat.'its her'
b)tiap kali tertak pandai jage ati org,aku cpat2 mintak maaf dan memikirkan'pe jd klau org wt cmni kt aku?'

-kejadian pada 20 June 2009,banyak membari pengajaran.thanks DJ.i'll get u back!-

2 comments: